Follow Us

Kenapa?!


Soalan yang sering ditanya-tanya oleh orang yang bukan islam...


Christian : Kenapa kau tidak
mengucapkan Selamat Hari Krismas
padaku?

Muslim : Agama kami menghargai
toleransi antara agama, termasuk
agamamu tapi masalah ini, agama
saya melarangnya.

Christian : Tapi kenapa, bukankah
hanya sekadar kata-kata? Teman
muslimku yg lain, mengucapkannya
kpd aku?

Muslim : Mungkin mereka belum
mengetahuinya. David, kau boleh
mengucapkan dua kalimah syahadah,
dlm bahasa melayu pun tak
mengapa?

Christian : Oh tidak, saya tidak
boleh mengucapkannya. Itu akan
mengganggu kepercayaan saya
selama ini.

Muslim : Kenapa? Bukankah hanya
kata-kata? Ayuh, ucapkanlah...


Christian : Sekarang, saya mengerti.
Jadi haram hukumnya mengucapkan
Selamat Hari Natal/Christmas.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...